Biuletyn Informacji Publicznej
     
Statystyka
Ilość odwiedzin: 61071
Aktualizacja: 21-11-2018
Instrukcja BIP oraz udostępnianie informacji publicznych

Instrukcja BIP

Informacje ogólne:

  • W niniejszej instrukcji stosuje się określenie - ustawa, mowa jest o ustawie o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198).
  • W niniejszej instrukcji stosuje sie określenie - rozporządzenie, mowa jest o rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.U. z 2002 r. nr 67 poz. 619).
  • Niniejsza instrukcja dotyczy podmiotowych stron Biuletynu Informacji Publicznej, na których udostępnia się informacje publiczne, utworzone, utrzymywane i aktualizowane przez Podmiot (wyjaśnienie poniżej)zobowiązany do tego ustawą.
  • "Podmiot" oznacza dysponenta niniejszej Podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej o nazwie jak uwidoczniono w stronie głównej pod adresem www.bip.[domena jednostki].
  • "BIP" oznacza Biuletyn Informacji Publicznej.
  • W przypadku wyłączenia jawności informacji publicznej, w Biuletynie Informacji Publicznej podaje się zakres wyłączenia, podstawę prawną wyłączenia jawności oraz wskazuje sie organ lub osobę, które dokonały wyłączenia, a w przypadku jeżeli ograniczenie nastąpiło ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy - podmiot w interesie, którego dokonano wyłączenia jawności.
  • W lewym panelu ekranu znajduje sie menu przedmiotowe, czyli wykaz grup tematycznych, w które są zestawione informacje publiczne udostępnione w BIP.
  • W prawej, górnej części ekranu znajduje się moduł wyszukujący, czyli element oprogramowania serwera umożliwiający znalezienie stron BIP zawierających wyrażenie poszukiwane przez odwiedzającego BIP.
  • BIP posiada wbudowane narzędzia pomocy dla osób niepełnosprawnych - moduł lektor - czyta treści artykułów, zmiana artykułów na wersję z dużym kontrastem oraz powiękaszanie - pomniejszanie czcionek nawigacji i tekstów artykułów.
  • Wizualizacja BIP, stanowi nierozerwalną część z mechanizmami baz danych, czyli elementami oprogramowania serwera pozwalającymi na gromadzenie, porządkowanie, aktualizowanie i udostępnianie informacji publicznych w BIP.
  • Dostęp do informacji publicznych udostępnionych w BIP jest również mozliwy poprzez stronę główną BIP posiadającą adres URL - www.bip.gov.pl według menu podmiotowego lub przedmiotowego.
  • W przypadku awarii serwera podmiotowej strony BIP, odwiedzający jest informowany o chwilowym zablokowaniu połączeń z tą stroną.

Wyjaśnienia dotyczące odnośników BIP:

"informacje nieudostępnione" - zawiera, zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy, informacje dotyczące sposobu dostępu do informacji publicznych będących w posiadaniu Podmiotu i nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej (zgodnie z art. 10 ust. 1 informacja, która nie została udostępniona w BIP, jest udostępniana na wniosek.)

"administrator" - zawiera dane określające tożsamość osoby, która wprowadziła informację do Biuletynu Informacji Publicznej - zgodnie z par. 16 ust. 1 pkt. 2 rozporządzenia jest to pracownik Podmiotu.

"www.bip.gov.pl" - pozwala na otwarcie strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej tworzonej przez Ministra właściwego do spraw administracji publicznej. Strona główna BIP zawierająca wykaz podmiotów, obowiązanych zgodnie z ustawą do udostępniania informacji publicznej, wraz z odnośnikami umożliwiającymi połączenia z ich stronami.

"panel aktualizacyjny" - element oprogramowania serwera umożliwiający dostęp (po podaniu identyfikatora i hasła dostępu)do merytoryki BIP w celu dokonania niezbędnych zmian w treści informacji publicznych udostępnianych w BIP.

 

Dostęp do informacji publicznych

Informacja publiczna nie zamieszczona na podmiotowej stronie Biuletynu Informacji Publicznej PIP, może być udostępniona na wniosek, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. nr 112 poz.1198 z późn. zm.)

Osoby chcące uzyskać informację z zakresu działania MOPS, proszone są o wypełnienie wniosku o udostępnienie informacji publicznej:

 

Wypełniony wniosek należy dostarczyć osobiście lub przesłać listownie na adres:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu
ul. Limanowskiego 134
26-600 Radom

 

Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Zasady oraz tryb ponownego wykorzystania informacji publicznej określone zostały w ustawie z dnia 6 września 2011 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm).

W celu uzyskania informacji publicznej do ponownego wykorzystywania, która nie została opublikowana na stronach BIP urzędu, wnioskodawca wypełnia wniosek zgodny z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie wzoru wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej.

rawo do dostępu do informacji publicznej podlega ograniczeniom wynikającym z przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej i odrębnych ustaw (art. 23g ust. 8. ustawy).

Osoby chcące ponownie wykorzystać informację z zakresu działania MOPS, proszone są o wypełnienie wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej:

 

Wypełniony wniosek należy dostarczyć osobiście lub przesłać listownie na adres:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Radomiu
ul. Limanowskiego 134
26-600 Radom


Wytworzył: Sylwia Kwapisz
Opublikowal:
Data publikacji: 17-04-2014
Data modyfikacji: 17-04-2014
Ilość wyświetleń: 3030
Historia zmian
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ